۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین آل سعود کفایت لازم را برای اداره کعبه ندارد
کد خبر: ۱۰۶۲۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

آل سعود کفایت لازم را برای اداره کعبه ندارد

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به حادثه روز گذشته منا در مکه که به کشته و زخمی شدن هزاران تن از حجاج منجر شد، گفت: رژیم آل سعود از کفایت و شایستگی لازم برای اداره کعبه برخوردار نیست.

آل سعود کفایت لازم را برای اداره کعبه ندارد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام سید حسن موسوی موینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با بیان اینکه یکبار دیگر شاهد بی تدبیری سعودی ها در اداره امور حج بودیم، افزود: حادثه منا بیانگر بی لیاقتی حکام آل سعود بود و ننگی دیگر را بر چهره این رژیم به جا گذاشت.
امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه امسال بدلیل حادثه منا به جای پیام تبریک مقام معظم رهبری در روز عید قربان شاهد ارسال پیام تسلیت ایشان بودیم، اظهار کرد: همه مسلمانان در این روز آماده برپایی یک جشن بزرگ بودند اما با سوء مدیریت سعودی ها و میزبانی ناشایست آنها این روز به عزای عمومی برای مسلمین تبدیل شد.
حجت الاسلام موسوی موینی،رژیم آل سعود را مسوول حادثه پیش آمده در منا دانست و خواستار شناسایی و برخورد با مسببان آن شد و گفت: این نگرانی برای تکرار حوادث اینچنینی در مناسک حج وجود دارد بنابراین باید نسبت به صلاحیت آل سعود در اداره مناسک حج تردید داشت.
امام جمعه موقت قزوین به حضور چندین میلیونی زائران امام حسین(ع) در کربلا در روز اربعین اشاره کرد و گفت: چگونه می شود که وقتی بیش از 20 میلیون زائر در کربلا با کم ترین امکانات حاضر می شوند و مراسم اربعین بدون هیچ حادثه ای سپری می شود اما عربستان سعودی با این همه امکانات قادر به میزبانی شایسه از حجاج نیست.
خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و با بیان اینکه تعلیم و تربیت یک موضوع بسیار مهم است، گفت: امیدواریم دانش آموزان و دانشجویان که آینده سازان میهن اسلامی هستند با اراده قوی و عزم راسخ خود را به علم و دانش تجهیز کنند.
حجت الاسلام موسوی موینی، هفته دفاع مقدس را نیز گرامی داشت و افزود: این مناسبت فرصت مناسبی برای انتقال ارزش های دوران پرحماسه دفاع مقدس به نسل جوان به شمار می رود.
امام جمعه موقت قزوین در پایان، رمز اقتدار جمهوری اسلامی ایران و پیروزی آن بر دشمنان را تبعیت مردم از ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: تا زمانی که ملت ما حامی ولایت باشند، توطئه های دشمن بر علیه ما کارساز نخواهد بود.
نمازگزاران قزوینی پس از پایان نماز جمعه در اعتراض به مسوولان رژیم آل سعود بدلیل حادثه پیش آمده در منا با راهپیمایی از خیابان امام خمینی(ره) تا میدان آزادی، خواستار برخورد و مجازات سریع با عاملان وقوع این فاجعه دردناک شدند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان